Consulta de Guías Docentes



Academic Year/course: 2023/24

616 - Degree in Tourism

29173 - Internships


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
29173 - Internships
Faculty / School:
177 - Escuela Universitaria de Turismo
Degree:
616 - Degree in Tourism
ECTS:
16.0
Year:
4
Semester:
Second semester
Subject type:
External Placements
Module:
---

1. General information

- To introduce the student to the environment of the tourism company, entity, organization or institution. The teaching methodology will always be active and participatory, being complemented, if necessary, byspecific theoretical and practical training provided by the University, the company and/or the host institution.

- To know the professional practice with the objective of contrasting in the company, organization or institution the theoretical and practical knowledge acquired during the degree.

The realization of external internships is a first approach of the student to the working world, where he/she will be able to contribute to these institutions the skills and competences acquired during the years of study.

2. Learning results

The realization of external internships is a first approach of the student to the working world, where he/she will be able to contribute to these institutions the skills and competences acquired during the years of study.

The internship is a double way of training for the student and a contribution of the student to the training in terms of improvement and learning. Understand the functioning of the company or institution where he/she works in order to be able to contribute the knowledge and experience acquiredfrom his/her studies applied to the professional reality at in his/her immediate professional future.

The specific training activities to be developed in the internship will depend in each case on the profile of the position to which the student joins (hotel management, travel agencies, tourist information, public or private tourist organization or institution). In this sense, the attainment of competencies of this training will also be related to this profile.

3. Syllabus

The specific training activities to be developed in the internship will depend in each case on the profile of the position to which the student joins (hotel management, travel agencies, tourist information, public or private tourist organization or institution). In this sense, the attainment of competencies of this training will also be related to this profile.

4. Academic activities

Work in companies, entities, organizations or tourism institutions, developing tasks depending on the profile of the position to be filled and complemented, if necessary, with theoretical and practical training theoretical and practical training for incorporation to the internship.

-Meetings, supervision and grading of the different tasks performed by the company tutor (40% 6,4 ECTS).

-Meetings, supervision and communication with the company tutor, as well as grading of the internship report by the academic tutor (40% 6.4 ECTS).

-Reflection and self-grading, by the student (20% 3.2 ECTS)

5. Assessment system

Report and student self-assessment: 20%

Report on performance and motivation of the company's tutor: 40%

University tutor report: 40%


Curso Académico: 2023/24

616 - Graduado en Turismo

29173 - Prácticas en empresas


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
29173 - Prácticas en empresas
Centro académico:
177 - Escuela Universitaria de Turismo
Titulación:
616 - Graduado en Turismo
Créditos:
16.0
Curso:
4
Periodo de impartición:
Segundo semestre
Clase de asignatura:
Prácticas externas
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

- Introducir al estudiante en el entorno de la empresa, entidad, organización o institución turística. La metodología de enseñanza será siempre activa y participativa, siendo complementada, en su caso, por formación teórico práctica específica proporcionada por la Universidad, la empresa y/o la institución de acogida.
- Conocer la práctica profesional con el objetivo de contrastar en la empresa, organización o institución los conocimientos teóricos y prácticos adquiridos durante la titulación.
 
La realización de las prácticas externas supone una primera aproximación del alumno al mundo laboral, donde podrá aportar a dichas instituciones las habilidades y competencias adquiridas a lo largo de sus años de estudio.
 
 

2. Resultados de aprendizaje

La realización de las prácticas externas supone una primera aproximación del alumno al mundo laboral, donde podrá aportar a dichas instituciones las habilidades y competencias adquiridas a lo largo de sus años de estudio.
 
Las prácticas suponen una doble vía de formación para el alumno y de aportación de éste a la misma en cuanto a mejora y aprendizaje. Comprender el funcionamiento de la empresa o institución donde trabaje para luego en su inmediato futuro profesional, poder aportar el bagaje de sus estudios aplicados a la realidad profesional basados en su conocimiento y experiencia adquirida.
 
Las actividades formativas concretas a desarrollar en las prácticas en empresas dependerán en cada caso del perfil del puesto al que se incorpora el/la estudiante (hotelería, agencias de viajes, información turística, organización o institución turística pública o privada). En este sentido, la obtención de competencias de esta formación también estará en relación con dicho perfil.

3. Programa de la asignatura

Las actividades formativas concretas a desarrollar en las prácticas en empresas dependerán en cada caso del perfil del puesto al que se incorpora el/la estudiante (hotelería, agencias de viajes, información turística, organización o institución turística pública o privada). En este sentido, la obtención de competencias de esta formación también estará en relación con dicho perfil.
 
 

4. Actividades académicas

Estancia en empresas, entidades, organizaciones o bien instituciones turísticas, desarrollando tareas variadas, dependiendo del perfil del puesto al que se incorpore y complementadas, en su caso, con formación teórico práctica de incorporación a las prácticas.
 
-Reuniones, supervisión y calificación de las diferentes tareas realizadas, por parte del tutor de la empresa (40% 6,4 ECTS).
 
-Reuniones, supervisión y comunicación con el tutor de la empresa, así como calificación de la memoria de prácticas, por parte del tutor académico (40% 6,4 ECTS).
 
-Reflexión y autocalificación, por parte del estudiante (20% 3,2 ECTS)

5. Sistema de evaluación

Informe y la autoevaluación del estudiante: 20%
Informe sobre rendimiento y motivación del tutor de la empresa: 40%
Informe tutor de la universidad: 40%